Create Your First Project
Start adding your projects to your portfolio. Click on "Manage Projects" to get started
Livros didáticos para o 5º ano do Instituto Alpha Lumen
PT-BR
O Instituto Educacional Alpha Lumen é uma ONG dedicada à educação de jovens com altas habilidades. Diante da ausência de materiais didáticos adequados a esse público no mercado, a instituição decidiu criar sua própria coleção de livros.
Para a coleção do 5º ano do ensino fundamental, foi construído um projeto gráfico que dialogasse com o público, crianças de 10 anos, sem infantilizar o conteúdo. O desafio era criar algo que fosse, ao mesmo tempo, estimulante e capaz de acompanhar a curiosidade e o ritmo acelerado de aprendizado desses estudantes.
Foi criado um sistema visual baseado em formas orgânicas e em uma paleta de cores pastéis, elementos que funcionam como suporte para a leitura, sem competir com o conteúdo. Para fortalecer a conexão emocional com os estudantes, foi desenvolvida uma turma de personagens, transformando cada matéria em uma jornada de descoberta com identidade própria.
A diagramação foi inspirada na forma como as revistas utilizam infográficos, esquemas visuais e compõem a página de forma dinâmica. O resultado é uma coleção que respeita a inteligência dos alunos, estimula a curiosidade e transforma o aprendizado em uma experiência visual.
EN
The Alpha Lumen Educational Institute is an NGO dedicated to the education of gifted students. Faced with the absence of adequate teaching materials for this audience in the market, the institution decided to create its own books.
For the 5th grade elementary school collection, a graphic design project was developed that would resonate with the audience of 10-year-old children without infantilizing the content.
The challenge was to create something that would be simultaneously stimulating and capable of keeping pace with the curiosity and accelerated learning rhythm of these students.
A visual system was created based on organic shapes and a pastel color palette, elements that function as support for the content without competing with it. To strengthen the emotional connection with the students, a cast of characters was developed, transforming each subject into a journey of discovery with its own identity.
The layout was inspired by the way magazines use infographics, visual diagrams, and compose pages dynamically. The result is a collection that respects students' intelligence, stimulates curiosity, and transforms learning into a visual experience.




























